Handling.dat

Temat na forum 'GTA V X1/PS4/PC' rozpoczęty przez Drivver, 20 Kwiecień 2015.

  1. Drivver

    Drivver Użytkownik

    Dołączył:
    19 Luty 2012
    Postów:
    22
    Polubienia:
    0
    Witam, aktualnie nie posiadam jeszcze swojej kopi GTA V na PC, ale mógłbym już rozpocząć pracę nad modem. Potrzebuje do tego plik handling.dat, oraz plik odpowiedzialny za ulepszenia handlingu przy tuningowaniu samochodu w LSC. Bardzo proszę, aby ktoś mi je podesłał ( tak, dam reputy :) ).

    Prace nad modem wyglądały by w następujący sposób. Biorę na początek wszystkie samochody i ciężarówki. Dla przykładu Banshee, tak więc szukam jego odpowiednika w realu, jest to oczywiście Dodge viper (rocznika już nie pamiętam, ale mniejsza o to). Szukam wszystkich specyfikacji jakie tylko są dostępne; waga, opór aerodynamiczny, skręt kół, jaki napęd, ile KM i Nm, szybkość wkręcani się silnika na max rpm, max przyczepność (Gs), skok amortyzatorów, położenie stabilizatora poprzecznego, środek masy,prędkość maksymalna, przyspieszenie 0-60, 0-100, 0-200 itd. Jak już zgromadzę tą wielką bazę danych, praca będzie trwała wiele tygodni, a będzie polegała na wprowadzania i udoskonalania handlingu, godzinami testowania każdego pojazdu z osobna, będą wartości których nie dostane do wielu aut i będę musiał je wprowadzić według mojej myśli, jednakże będę się opierał na filmikach z jazd testowych, obrazkach i na czym popadnie, a moje wykształcenie pozwoli na to żeby całość była realna i racjonalna. Do tego będę musiał zmienić wartości które dodadzą poszczególne "ulepszacze".

    Zamierzam to zrobić jako że widziałem handling z wersji PS3 i wiem że da się zmienić tą grę nie do poznania, fizyka jazdy, deformacje, odporność na pociski i wiele wiele wiele więcej może zostać całkowicie zmienione by jak najbardziej odpowiadały realizmowi, chciałbym również zneutralizować możliwość zmiany toru lot pojazdu podczas lotu i uniemożliwić kołysanie auta gdy znajduje się do góry kołami, ale za to odpowiada inny plik i nie wiem czy uda mi się do niego trafić.

    W/w czynniki sprawiły że gra która mogła być dla mnie świetna, stała się tylko dobra, całkowita "zręcznościowość" sprawiła, że jazda nie sprawiała mi takiej przyjemności, jak chociażby w GTA IV, które chociaż próbowało w jakimś stopniu symulować niektóre z tych czynników i nie pozwalało na absurdy jak kontrola samochodu w locie i stawianie go na koła jak wylądował na dachu, trzeba było dbać o pojazd. Robiłem już podobny mod do GTA IV, jednakże nie miałem odpowiedniego doświadczenia i opierałem się tylko na liczbach i subiektywnie porównywałem czy wygląda to realistycznie. Wyszedł moim zdaniem dość dobrze jak na to, że handling nie był tak rozbudowany i nie byłem dostatecznie obeznany w temacie. Jeśli będą zainteresowani to będę go mógł ponownie wydać w obieg :)

    Zmiany te znacząco zwiększą poziom trudności, ale upewnię się że będzie możliwość ukończenia gry w 100% z tym modem i nie będzie powodował błędów w misjach, prawdopodobnie jak w przypadku IV będę musiał używać commandline aby gra ruszyła na minimalnych w 60fps i potrzebny będzie trainer na spawn wszystkich pojazdów, ale tylko w ten sposób będę mógł pracować. Będę również potrzebował Waszej pomocy, jednakże jestem pewien że znajdą się zwolennicy tego pomysłu i znajdę paru maniaków ( pomocników ;) ) do drobnej pomocy, jak uzupełnianie bazy danych którą utworzę i udostępnię do wglądu i ewentualnie przedyskutowania niektórych zmian, wartości itp.

    Wybaczcie że tekst tak chaotycznie napisany, pozdrawiam!
     
  2. Kpuc87

    Kpuc87 Użytkownik
    Support

    Dołączył:
    8 Październik 2014
    Postów:
    4.455
    Polubienia:
    7
    Podrzuć link do działającej wersji explorera rpf a podrzucę pliki.
     
  3. MGgames100

    MGgames100 Użytkownik

    Dołączył:
    7 Listopad 2011
    Postów:
    304
    Polubienia:
    0
    Ale wiesz, że wersja PC nie korzysta "Handling.Dat" tylko z "Handling.Meta"? Teoretycznie plik działa w ten sam sposób jak .dat, ale wygląda inaczej. Masz.
     
  4. Drivver

    Drivver Użytkownik

    Dołączył:
    19 Luty 2012
    Postów:
    22
    Polubienia:
    0
    Dziekuje! Aktualnie jestem bez klawiatury, wiec rozpisze sie pozniej. Bardzo prosze, aby ktos sprawdził czy po zamianie tej czesci kodu dla buffalo2 (auto Franklina) nie powstaja jakiego kolwek typu bledy.

    https://docs.google.com/document/d/12i3KaOIHuIM_MnbpsoQesu4cyCvmlI9kLhHsi8pFAFU/edit

    Jesli nie spowodowalo bledow to prosze opisac jak zmiany wplynely na predkosc maksymalna, zachowanie zawieszenia, trakcje, odczucie mocy silnika, deformacje i uszkodzenia. Edytowalem pogladowo w 5 minut, nie jest to odnosnik do reala, jednakze potrzebuje wiedziec jak bardzo odczuwalne sa te zmiany.

    Wazne aby auto bylo w podstawowej wersji, tzn bez zadnego tuningu! Nie mam pojecia jak zmiany wplyna na GTA O, wiec lepiej nie ryzykowac z pobwaniem go tam, po przetestowaniu nie zapomnij spowrotem zmienic na oyginalna czesc kodu (lub wczesniej zrob kopie zapasowa pliku).
    Dziekuje!

    @Edit: Zapomnialem ustawic, aby plik byl widoczny dla wszystkich, aby ulatwic robote dam link do calego pliku do podmiany.
    >> DOWNLOAD <<
     
  5. GtaGamer

    GtaGamer Użytkownik

    Dołączył:
    17 Listopad 2013
    Postów:
    357
    Polubienia:
    3
    Dobrze, że planujesz coś takiego wykonać, bo sportowe auta w GTA V nie jadą więcej, niż 120mph (192km/h) (a taki premier jedzie koło 110mph, a jest tylko sedanem), co jest po prostu śmieszne i żałosne zarazem.
     
  6. Drivver

    Drivver Użytkownik

    Dołączył:
    19 Luty 2012
    Postów:
    22
    Polubienia:
    0
    Witam, cierpliwie czekałem aż ktoś sprawdzi ten pliczek, jednakże to nie nastąpiło. Natomiast w między czasie wyszedł dobry mod na bazie tego co opisywałem.

    [video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wf7V-DoJ8xs[/video]

    [video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RvFdBVtbZtI[/video]

    https://www.gta5-mods.com/vehicles/gta-iv-style-handling-mod-for-gta-v

    Chętnie poznałbym twórcę, jako że wykonanie jest dobre, potrzebuje ono jeszcze szlifu, wciąż bardzo dużo do zrobienia np. skok zawieszenia, tłumienie (aktualnie jest dobrze, ale może być o wiele lepiej przez drobne zmiany). Całokształt jest już w porządku, natomiast są rzeczy które muszą zostać zmienione np hamulce, przyczepność, opór powietrza itp. Oraz ewentualnie zmiany odnośnie realnych odpowiedników, tzn masa, Vmax, wytrzymałość konstrukcji, odpowiednia ilość biegów, moc, typ silnika, napędy: przód, tył, 4x4 itd.

    @Down:

    Nie dało się edytować? Dwa tygodnie przed publikacją TEGO posta już każdy kto miał GTA na PC mógł to zrobić, tak więc czekałem cierpliwie i nie pisałem tego z żalem, gdyż rozumiem że może się nie chcieć nikomu tego sprawdzać, czy chociażby niektórzy pozapominali, a nie jestem natrętny i nie będę na siłę o tym przypominał, tak więc dodałem tylko że już całkiem dobry mod tego typu istnieje, jako informacja dla zainteresowanych. Twój post jest inwalidą.
     
  7. MGgames100

    MGgames100 Użytkownik

    Dołączył:
    7 Listopad 2011
    Postów:
    304
    Polubienia:
    0
    Nikt tego nie sprawdził bo wtedy jeszcze nie można było edytować .rpf'ów...
     
Wczytywanie...
Podobne wątki - Handling dat
  1. VortaL
    Odpowiedzi:
    0
    Wyświetleń:
    984
  2. Domiinoo
    Odpowiedzi:
    1
    Wyświetleń:
    3.067
  3. LunaticFringe

    Dodatek fabularny

    LunaticFringe, 1 Kwiecień 2016
    Odpowiedzi:
    3
    Wyświetleń:
    1.362
  4. Eucliwood
    Odpowiedzi:
    44
    Wyświetleń:
    9.880
  5. Hosting
    Odpowiedzi:
    12
    Wyświetleń:
    1.472